حفظ علاقه و توجه دانش آموزان به كلاس هاي آنلاين

۱۵ بازديد

هر دبيري تلاش ميكند تا محيط جذابي را براي يادگيري ايجاد كند كه دانش آموزان را انگيزه ببخشد و بازخور مثبتي بگيرد. سوالات بسياري از معلمان وجود دارد كه چگونه مي توان اين كار را در كلاس هاي درسي آنلاين با سايت برگزاري كلاس آنلاين ايجاد كرد، جايي كه متوجه علاقه مندي دانش آموزان، شناسايي دانش آموزان بازيگوش، و بازگرداندن آن دانش آموزان به محيط درس مي تواند چالش هايي را ايجاد كند. خوشبختانه ، معلمان مي توانند نحوه جلب توجه دانش آموزان را با استفاده از روش هاي دانش آموز محوري كه براي كلاس هاي آنلاين طراحي شده را بياموزند.

رفتن به آموزش مجازي در زمان همه گيري بيماري منحوس كرونا بدون موانع پيش روي آن انجام نشده است. هم معلمان و هم دانش آموزان و هم همه ي كساني كه با آموزش و پرورش سرو كار دارند با مشكلات زيادي روبرو هستند كه نياز به راه حل هاي متفكرانه دارد. چه به مسائلي كه مربوط به مديريت زمان مي شود چه به انگيزه و يا عدم تعامل  كلاس هاي حضوري ميتوان پرداخت ، بسياري از معلمان خود را در جاي غريبي مي بينند و سعي مي كنند راه هاي جديدتري را براي برآوردن نيازهاي دانش آموزان خود پيدا كنند.

 

كلاس هاي حضوري يا سنتي محيط هاي قابل پيش بيني بيشتري با حواس پرتي كمتر از محيط هاي مجازي ارائه مي دهند. در ديوار هاي كلاس هاي درس فيزيكي ، معلمان آنچه را روي ديوارها نقش بسته است ، آنچه را كه روي ميز دانش آموز است ، جايي را كه دانش آموز مي نشيند ، چه كساني وارد كلاس مي شوند و چه كساني از كلاس  خارج مي شوند را مديريت مي كنند. خود اين امر باعث مي شود كه معلمان بتوانند فضاهايي را ايجاد كنند كه بيشتر براي يادگيري مفيد باشند و بتوانند توجه دانش آموزان را به بهترين نحو ممكن جلب كنند.

 

در مقابل اين موضوع ، تجربه دانش آموز سوم ابتدايي را كه سعي مي كند در حين نشستن پشت ميز تحريرش هنگام يادگيري حواسش به برادر بزرگترش به يخچال ، صداي پخش فيلم از اتاق بعدي ، و صداي مسيج تلفن همراه او به گوشش  مي رسد ، و در همين حين سعي  مي كند كلاس آنلاين خود را بياموزد. خب اين مشخص  است كه دانش آموزاني كه با برگزاري كلاس هاي انلاين و از راه دورياد مي گيرند مي توانند با حواس پرتي و اختلالاتي مواجه شوند كه بر سطح توجه آنها تأثير مي گذارد.

علاوه بر اين ، در كلاس هاي آنلاين دبيران نمي توانند دانش آموزان خود را به همان شيوه مشاهده كنند ، كه ممكن است و قطعا بر ميزان پاسخگويي و هوشياري دانش آموزان بر نياز آنها تأثير بگذارد و عملا تعاملي در كلاس وجود نخواهد داشت. اين مي تواند سطح توجه آنها را بيشتر كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد: مزايا و معايب كلاس هاي مجازي چيست؟

نكاتي براي جلب توجه دانش آموزان در كلاس هاي آنلاين

براي مقابله با چالش هاي محيط هاي آموزش مجازي ، معلمان مي توانند روش هاي كليدي را براي جلب توجه دانش آموزان به كار گيرند. دانش آموزان مي توانند به راحتي علاقه خود را از دست بدهند و وقتي نقش فعالي ندارند خسته شوند ، بنابراين معلمان هميشه بايد راه هايي را براي دور نگه داشتن دانش آموزان از موقعيت هاي منفعل در نظر بگيرند. آموزش مجازي راه هاي زيادي را براي معلمان فراهم مي كند تا كلاس درس خود را بر دانش آموز متمركز نگه دارند.

گفت و گوي كلاسي و ديگر فرصت هاي يادگيري تعاملي را در كلاس جا دهيد

گفت و گو و بحث هاي كلاسي به دانش آموزان كمك مي كند تا مالكيت يادگيري خود را به دست آورند. اين گفت و گو هاي كلامي نه تنها به دانش آموزان اجازه مي دهد تا اطلاعات را به طور كامل تري كاوش و پردازش كنند، بلكه فرصت ايجاد اشتراك دانش خود با همسالان خود را نيز فراهم مي كنند. چندين فناوري وجود دارد كه مي تواند بحث هاي آنلاين را در كلاس درس تقويت كرده و مشاركت دانش آموزان را افزايش دهد.

از ابزارهاي هوشمند جديد استفاده كنيد

ابزارهاي ديجيتالي جديد مي توانند به كلاس هاي درس مجازي انرژي بخشند و مشاركت دانش آموزان را افزايش دهند. آنها همچنين روشهاي منحصر به فردي را براي پاسخگويي دانش آموزان به يادگيري ارائه مي دهند.

منبع:

https://vrgl.ir/bZDPh

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.